Julen är här (snart) och stämningen lyser med sin frånvaro

Jag har ingen julkänsla alls (än). I veckan har jag blivit jättestressad för att alla har tagit fram julpyntet och haft så mycket julkänsla, men inte lilla jag. Imorgon kanske den dock infinner sig då det är adventsgudstjänst på jobbet med en massa julsånger. Vi får hoppas! Iallafall (trots bristen på julstämmning) så har jag julpyntat idag. Då är det gjort. Och mysigt blev det här hemma. Jag kom för en stund sen från ICA och köpte då skumtomtar och en lussebulle. Lite mysigt ändå! I köket är gardinerna som mamma sytt uppsatta och ljusstaken som jag fick av storasyster med familj är framtagen och lyser så fint!

I vardagsrummet fick jag ta fram en masa gamla gardiner, förutom kappan som jag köpt på röda korset. Jag handlade andra gardiner där också men det var helt fel mått på dem så det blev några gamla trasor. Någonting jag tycker är roligt är att jag kan använda stjärnorna igen. Det är lite svårt i en källarlägenhet. Har i ett fönster också satt fram tomtarna som mormor och morfar har gjort. Mys!

 

Nu ska jag hämta spikkudden min. Nacken är paj ordentligt och huvudvärk kommer med det. Jag skyller på stormen som är! Jag tror den heter Berit! Det blåser så mycket att man inte ens kan sätta upp en ljusslinga på balkongen. Det får helt enkelt bli en annan dag!

 

1 kommentar
Madde

Så otroligt mysigt du verkar ha :)