Vardagsrummet

När jag flyttade in i lägenheten (och redan innan jag köpte den) så visste jag att det skulle bli en hel del jobb. Beige och brunt är inte riktigt min färg så allt skulle göras om. I vardagsrummet var det dessutom ett valv som jag bara INTE tyckte om. Ville inte ens se på lägenheten först pga det.

Jag vill att hela lägenheten ska kännas ljus och öppen, därför så skulle det målas vitt, men jag vill ändå att det ska hända någonting på väggarna så en entapetsvägg blev det iallafall. Stilen.....såklart retro! Här kommer resultatet.
 
Tapeten fullkomligt älskar jag och skillnaden som blev när jag målade vitt på väggarna går inte ens att beskriva. Det är en myskänsla utan dess like. Ni kanske tycker det ser lite tomt ut på väggarna och det beror på att allt inte kommit upp än. Jag vill bo in mig och känna exakt vart jag vill ha allting. Så om ni saknar stringhyllorna så var lugna, de kommer upp. Eller ni kanske blev besvikna och trodde jag skulle sälja dem. Sorry!
 

Valvet är helt och hållet borta och det blev som en ny lägenhet. Det blev ännu mer öppet och känslan som jag ville ha i lägenheten blir bara starkare och starkare. För att visa det mer (för er) så hade jag tänkt tända en massa ljus innan jag tog korten MEN jag hittade inte min tändare! Så det får bli en annan gång!
 
Ja, nu har jag äntligen börjat redovisa renoveringen. Vad tycker ni hittills?
Kram på er
 
7 kommentarer
Mamma

Äntligen!! Så kul att du börjar visa renoveringen och hur duktig du har varit!
Snyggt!

Petra

Myyyyys :)

Eva o Lennart

Så fint du har, kramiz.

Blomman

Riktigt tjusigt :) Jag får komma och se den live också någon gång :)

Veronica

Niiiice ;) jag får komma över nån dag och se den på riktigt också :P

Frida

Jag gillar när jag har rätt! Den där tapeten gör att allt ser ut som i en inredningstidning! Det där har du (och your little helpers) gjort bra! Snyggt!

Karin N

Väntar bara på inbjudan så vi får se hur du har det. Lillkusinen vill gärna se din lägenhet. Kram moster Karin

Svar: Åh, ni ska absolut få komma hit snart. Ska ta och baka lite fika så jag har någonting att bjuda på! Vi får höras av snart =) Kram
Emma Bogren