Året var 2012

Många har gjort ett ordentligt inlägg med bilder och dylikt av deras 2012. Jag orkar tyvärr inte vara så ambitiös så det får bli "lite" text och jag hoppas ni orkar läsa :)

I början av 2012 bodde jag i Skellefteå i en etta, en mysig etta. Jag började träna och körde intermittent fasta. Jag rasade i vikt och började må bättre. Jobbade gjorde jag fortfarande på Sunnanå.

I februari flyttar Anders ut och vi blir särbos. En ordentlig omställning men det fungerade. Jobbet fortsatte och så var det väl under flera månader egentligen. Jag mår under terminen dock inte bra....

Det var som samma sak vecka efter vecka, hann dock vara i Hemavan med konfirmander och åkte en hel del bräda.

Under slutet av vårterminen händer det grejer och jag blir erbjuden jobb på EFS i Piteå. Efter mycket velande så tackar jag ja till jobbet på 50%, säger upp mig från min fasta anställning och börjar en ny resa. Efter ett tag dyker även erbjudande om vikariat i Hortlax församling upp på 25% som jag tackar ja till. Så, från 50% till 75% bara sådär ( gick typ på två veckor) och jag skulle få flytta hem.

Börjar leta lägenhet och funderar på att köpa. Hittar drömlägenheten och den blir min.

Under sommaren jobbar jag på Summer Games och stortrivs. Spelar fotboll. Jag umgås med vänner men mår ändå inte riktigt bra.

I slutet av sommaren blir jag singel efter ett 4,5 år långt förhållande. Inte det lättaste jag har varit med om jag har många underbara människor runt omkring mig som gör livet lättare.

Jag far i September ner till Stockholm med Gäddgatan girls och springer tjejmilen. Det är bland det roligaste jag har gjort. Blev super nöjd med tiden trots brist på träning.

Börjar på nya jobben och stortrivs! Startar körer, sjunger med underbara människor och musicerar som aldrig förr! Jag stortrivs i lägenheten som är renoverad!

Höstterminen har bestått av jobb och spelningar, samt häng med underbara människor. Jag har fått nya vänner och skulle inte kunna ha det bättre! Dock har det varit en tung höst fast den har innehållit mycket glädje!

Året avslutade jag på Livskraft med 140 andra. Underbart!

Jag har säkert glömt en massa men så blir det ibland. Året har varit tungt men med en hel del ljusglimtar. Nu lämnar jag 2012 bakom mig och inleder det nya året med inställningen att det är MITT år!

Jag kan faktiskt inte klaga, jag har människor runt omkring mig som jag älskar och som älskar mig, underbara vänner, musiken, jag ÄGER en lägenhet, jag ska springa tjejmilen igen, jag jobbar 50% i EFS och startar det nya året med en FAST ANSTÄLLNING på 50% i Hortlax!

Jag mår bra nu! Det tog ett tag men nu är jag Emma igen :)

Gott nytt år på er

7 kommentarer
Madde

Men du Grattis till den fasta tjänsten!!! Stort grattis från kusinen din och hans bästa tjej ;)

Fanny

Slutar på topp! Det är du värd!

Blomman

Go Emma! :D

Mamma

Det är ditt år 2013! Finns här för dig när du behöver mig!
Kraaaaaaaaaaaaaam!

Pappa

Hejja

Den lilla Åsa ;)

Emma min Emma :).. Stort grattis till tjänsten :).. Tur du uppdaterar lite här så jag hinner med. Men har missat liiite ändå känns de som kramis❤

Mags

2013 blir ett bra år - jag har det på känn! Du har gjort ett fantastiskt år trots motgångar i livet! Nu önskar jag att detta året blir ett härligt och välsignat år för dig på många sätt...Jag är så glad för att du vågade och tog chansen att komma hem. Du ska veta att du är uppskattad som musiker(en grym sådan har vi fått i dig) men främst som människa - Emma du bubblar av energi och glädje, det är så härligt att få vara i din närhet! kraaaam