Min audition

Här har ni den (klicka på bilden)

 

För er som undrade om mitt "rulla ögonen åt Laila Bagge scenario" så kan jag berätta följande om min audition. Såhär sa dem:

Anders Bagge: Han kunde inte riktigt se vem Emma är och han tyckte inte jag hade den där powern i rösten.

Laila Bagge: Hon såg vem jag var, en duktig söt tjej som aldrig kan bli artist (här rullar jag med ögonen för jag tycker det är så löjligt att säga så. Man kan vara artist på så många olika sätt och inte bara vara en popartist)

Alexander Bard: Han sa att de söker en stjärna och det tyckte han inte jag var. Han sa också att de söker någon som kan utvecklas och jag är redan färdig.

Pelle Lidell (heter han så?): Sa att han (såklart) är producent och högt uppsatt och kan sin sak och bla bla bla. Det ni hör i varje avsnitt! Och han kunde inte tänka sig att göra en skiva med mig. Sen sa han att det funkar att jag sjunger i kyrkan och jag ska fortsätta med det.

 

Så jag fick fyra nej. Helt okej för mig! Jag är nöjd och som sagt. Jag har än en gång fått bekräftat att Idol inte är nått för mig!

 

Sen kan jag säga följande. Jag har suttit och lyssnat igenom en del auditions från då jag var ner till Stockholm. Vissa knäckte juryn totalt med att vara elaka och säga dumma saker och jag förstår helt ärligt inte vad de pratar om. Vissa är skitduktiga och sjunger jättebra. Okej, de kanske inte är färdiga men de är inte dåliga och inte alls så dåliga som juryn sa att de var. Pinsamt! Grymt pinsamt och som jag har sagt tidigare så tycker jag Idol har tappat sitt syfte. Lyckas de med det de gör? Blir den som vinner en "Idol". Hur många har slagit igenom som man först hade tänkt? Nä, hade det varit lite klass på det som American Idol så hade det varit värt att titta på.

 

Över och ut

2 kommentarer
Fanny

Du är den bästa! Jag får rysningar då du sjunger! Kram från Umeå

Johanna

Det var ju strålande Emma! Idol blir ju bara sämre och sämre å du är ju helt klart mycket bättre än att platsa i ett skitprogram! Kram!