Köket: Före och efter...

Nu har jag varit tyst ett tag, men tänkte att det börjar vara dags för ett inlägg och fortsättning på visning av lägenheten. Denna gången är det köket som står på tur och såhär såg det ut innan:
Tråkiga vägga, gulnat ovanför kaklet, kyl/frysen inbyggd på ett konstigt sätt plus en garderob som gick från hallen in i köket som skulle bort.
 
Såhär ser det ut nu:
Garderoben och den fula inbyggnaden är borta, nya tapeter, målat ovanför kaklet. Kökssoffan är från mamma och pappas stuga som jag fick ta nu när den säljs. Luckorna har jag inte gjort någonting åt för de fullkomligt älskar jag. Om ni undrar så är det skjutdörrar, orginal från när huset byggdes och det var även en av anledningarna till att jag köpte lägenheten.
 
Lite detaljer: Två köksluckor är borta och där har jag det porslin som jag använder till vardags plus mina fina grejer. Matservisen är från mammas mormor Regina (som jag också är döpt efter), i övrigt är det en blandning mellan gammalt och nytt. Burkarna jag har är även det en blandning, Kellogsburken (den gula) fick jag när jag fyllde år i somras, Axa burken har jag fått av mamma och de andra fick jag ta från stugan, de är riktigt gamla. Fruktfatet har jag fått "låna" av min ömma moder. Får väl se om hon någonsin får tillbaka det för det är verkligen en av mina favoriter,
 
Köket är dock inte riktigt klart. Just nu står mikron på en stol och så ska det defenitivt inte vara. Det ska byggas ett underskåp där, nya bänkskivor ska då inhandlas och planen är att byta ut handtagen på luckorna nere och lådorna. Det får ta sin lilla tid, sen har även inte någonting kommit upp på väggen och jag har mina skatter som förhoppningsvis kommer upp till veckan.
 
Nöjd blir jag verkligen!
Kram på er
7 kommentarer
My

Fint det blev med soffan!

Frida

Så fint du har fått det! Soffan passade ju verkligen klockrent hos dig!!!!!

Pappa

Mycket snyggt och prydligt

Mamma

Hjärtat du har en utmärkelse att hämta hos mig!<3
Så himla fint du har gjort - det gula fruktfatet passar nästan lika bra hos dig som hos mig, hi,hi! Soffan blev ju klockren..
Kanske en fika imorgon??
Kraaaaaaaaaaaaaaaa!

mamma

Hjärtat du har en utmärkelse att hämta hos mig!<3
Så himla fint du har gjort - det gula fruktfatet passar nästan lika bra hos dig som hos mig, hi,hi! Soffan blev ju klockren..
Kanske en fika imorgon??
Kraaaaaaaaaaaaaaaa!

Herr A.Nonym

Tummen upp!

Fanny

Sååå fint! Jag längtar tills jag får se på riktigt!! Ska försöka ringa i veckan, har haft så himla mycket.. Förlåt! Saknar dig!! Kram!

Svar: Vännen, du behöver inte alls säga förlåt, det vet du! Ring mig när du kan så försöker jag ringa också! Saknar dig med en massa. Kram kram
Emma Bogren