Plötsligt händer det

 
Det är inte ofta nuförtiden jag får feeling och inspiration bara sådär. Det var väldigt längesen nu. Men så idag, från ingenstans så kom den, inspirationen till att skriva låtar. Jag har haft en låt i huvudet länge så jag satt och lekte runt med ackorden, kom på en ny slinga, fixade lite trummor, började spela in, fick en ny ide åsså åkte ukulelen fram. Min fina ukulele som jag spelar på alldeles för sällan MEN nu tror jag den kommer användas mer. Vem har sagt att en ukulele alltid bara ska låta som en just en ukulele. Det finns mycket man kan göra med datorer numera.... hehe! 
 
Jag har iallafall en bra känsla över detta. Jag kanske ändå lyckas med planen om att släppa en EP till hösten. Jag hoppas iallafall det. Två låtar som jag hållit på med länge börjar äntligen falla på plats och bli klara. Så ett litet ljus och lite hopp har jag alltid. Men jag ska inte lova för mycket! Men ni får gärna hålla tummarna för mig!
EP Inspiration egenmusik musik skriva musik
0 kommentarer